1 Aralık 2010 Çarşamba

Eternal Sunshine of MY Spotless Mind (Sar Baştan)


Sildirmek ne güzel olurdu.

Halbuki yaşarken nereden bilecektim ki, sonradan bu kadar acıtacağını. Bilseydim, silinesi şeyler yaşatmazdım kendime. Ama işte olmuyor, olamıyor. Pause ya da stop düğmesi yok ki hayatın. Ya da ileri sarıp, görmek neler olabileceğini ve tekrar geri sarıp, durdurmak mümkün değil. Yaşanacaksa yaşanacak; kadere hakim olunamıyor. Hiç bilemedim ki, insanların, hem de yakın diye bildiklerimin bu kadar uzak olduğunu.

O kadar yakıştıramadım ki onlara bunu...
O kadar emindim ki, durup durup vurmayacaklarından..
O kadar uzaktı ki bize hainlikler..
O kadar eskiydi ki bizim dostluğumuz..
Belli ki onlar sildirmiş anılarını...

"Anıları ayarlama enstitüsü"ne mi gitmeliyim? "Ölü anılar derneği"ne mi başvurmalıyım? Ya da lekesiz bir aklın sonsuz ışıltısını mı yakalamalıyım?
Neye yarar...

25 yorum:

  1. Belki de her fani bu vefasızlıkları tadacaktır deyip aldırmamak en iyisi olacaktır. Ne dersin Müge bacım?
    İmza: Benzer dertlerden muzdarip Leylak:)

    YanıtlaSil
  2. Allah derim Leylak bacım ;)
    İmza: tek olmadığını bilen ama bacısından da destek alınca çok rahatlayan Müge :)

    YanıtlaSil
  3. çok tanıdık duygular...
    herkesin vardır benzer acıları,ama bunu bilmek beni pek rahatlatmamıştı gerçi...

    tek istediğim ve çabaladığım;
    bu duyguyu kimseye tattırmamak...

    YanıtlaSil
  4. Cepaynacım, rahatlamak dediysem "elle gelen düğün bayram" babında diyeyim.. yoksa geçene kadar insizyondan eksizyona kadar varan ruh cerrahisini yaşamamak ne mümkün..

    YanıtlaSil
  5. lekesiz bir akıl, hani süveydası bile olmayan...
    tam da m.m nin şiirini okurken, bazen herşey kahve kokusuna hapsoluyor, iyi ama unutmamız gereken anılar, kötüleri hatırlatmasın diye...

    önce birini yazacağım sonra diğerini... zaten ben hep biraz şiir düşünürüm..

    çok sonra yazılır
    içinde yaşadığın günlerin şiiri
    belleği vardır yaraların
    kapandıktan sonra da işleyen
    hatta aynı kalmayan kişileri
    sökülmüş zamana gönderen
    zarfı açar ya da kaparken
    adres yanıltmasın sizi
    kendinden bile taşınır insan
    ne sokağın kalbi, ne kalbin evi
    yalnızca şiir kendini seyrediyor şimdi.
    diyor önce
    sonra "zamanla hiçbirşeyin eskisi kadar acı vermediğini ayrılıklar öğretti bana" diyor ve bitiriyor," unutmadım hiçbiri ama yaşladım"


    bende sildirmedim hiçbir anımı ama yaşlandım ve öğrendim beni ağlatanın insanlar değil, anılarım olduğunu.

    YanıtlaSil
  6. Sanırım bu hepimizin başına dönem dönem gelen bir durum Müge.
    Ben de bir dönem " Geri Dönüşüm Kutusu" na takmıştım.
    Keşke beynimizde olsa böyle bir şey.
    Bizi acıtanları, yaşattıklarını göndersek kutunun içine temizlesek zihnimizi.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Nietzsche demiş ki;

    Ve dostun biri sana kötülük ederse, şöyle de: "Bana ettiğini sana bağışlıyorum; ama kendine ettiğini, -onu nasıl bağışlarım!"

    eden, bulur diyelim, Et me Bulma Kurumu'na havale edelim onları :)

    YanıtlaSil
  8. Bazen herkesi kendimiz gibi görmek yaptığımız hatalardan. Kendimiz gibi gördüğümüze inandığımız, beklemediğimiz kişiler dahi, hayatları farklı yöne kaydığında değişebiliyorlar çokça. Ne kadar az hata yaparsak, o kadar az yanıyor içimiz. En az hatayla yola devam edebilmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
  9. y., sevgili y.,
    Ne güzel yazmışsın. Durdum durdum okudum. Düşünekaldım..
    Bir tek şunu diyeceğim ki, o ağlatan anıları yaratanlar da insanlar. İlnevyA'nın da dediği gibi, hata, bazen herkesi kendimiz gibi görmemiz. Aklımızın kıyısından geçmeyenleri, bazı kafalar öyle hince geçiriyorlar ki...

    YanıtlaSil
  10. Tomrukcan, havaleye bir damga da benden olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Özlem, hatta format atmak da mümkün olsa arada :)))

    YanıtlaSil
  12. ilnevyA'cım, çok doğru demişsin...
    Hayat PES gibi değil ki, kumandasıyla yön verelim.. ama insanlar pes dedirtiyor işte (vay be, amma da metaforladım ha) :))

    YanıtlaSil
  13. Bilgisayara format attırınca önce mutlu, sonra pişman oluruz ya; bana da öyle geliyor. Sildirsen bir dert sildirmesen başka. En iyisi zamana bırakmak, ancak öyle önbelleğe alınıyor :p

    YanıtlaSil
  14. bırak dağınık kalsın diyelim mi? ;)

    YanıtlaSil
  15. Yaşamımızın her anını PES duygularımızla besleyebilirsek bizden mutlusu olamaz o da
    bizim elimizde (POZİTİF ENERJİ CENTER)

    Bu ara buralarda olamamam, seni unuttuğumu gösteremez . senin yazılarına bayılıyorum Müge'cim..:))

    YanıtlaSil
  16. CMRM'cimm bilmem mi hiç unutmadığını. Yorumlarda görünmek gerekmez, kalbimizin bir olduğunu anlamak için. Yine de çokkk sağol :)

    Bence sen o merkezin başkanısın ;)

    YanıtlaSil
  17. sil baştan filmini izlediğimde anıları sildirmenin ne kadar saçma olduğunu anladım..çünkü en nihayetinde kötü de olsa bu anılar yaşamamızı ve yolumuzu çiziyorlar .. benden bu kadar mantıklı söz duymak kulağa saçma gelse de :)o yüzden aklında tut müge hepsini gün gelir herşey karşına çıkar:))

    YanıtlaSil
  18. Anılarıma özel bir muamele yapmıyorum aslında. Ne yaparsak yapalım, anılardan kalanlara da, gidenlere de söz geçmiyor nasılsa.
    Arada bir uğrayanların kıvamı ve içeriği oranında duygu hareketi yaşarım(z) o kadar...

    ha bu arada senin yaşın kaçtı?? :)))
    (şakaaa)

    YanıtlaSil
  19. BAK! bu başkanlık konusunda mütevazi olamiciiiim;)Ne yapayım tek suçum insanları sevmek:)

    YanıtlaSil
  20. Süper francesca ! gitsen olmuyor...kalsan olmuyor...

    YanıtlaSil
  21. CWRM adındaki pozitif kanatlı insannn, sesini duyuyorum sanki satırlarında :)))
    Coşkuların hiç bitmesin :)

    YanıtlaSil
  22. sizi çok iyi anladım, çok yakın bir zamanda benzer şeyler yaşadım, en zoru dost bildiğinin bunu yapmış olması, hangi fotoğraftan hangi anıdan silebilirsin ki. Ancak filmlerde olur böyle şeyler diyerek geçiştireceğiz.

    YanıtlaSil
  23. ahh ahh herkesin mi benzer acıları var bu hayatta!!
    bence sildirmemek en iyisi. her deneyim ayrı bir güzelliktir bu hayatta. unutmayalım ki daha değerlilerimizin nasıl daha da değerli hale geldiğini bilelim her daim...

    YanıtlaSil
  24. Anılarımız ,
    Her şeyimiz ,

    Anılarımız varsa , biz varız .

    Silmeye ne gerek var Müge ?

    Ya da geri sarmaya ,

    Her şey olduğu gibi güzel .

    YanıtlaSil

hadi söyleyin bi şeyler :)