19 Ağustos 2012 Pazar

YOLUN AÇIK OLSUN OĞLUM...

Temel öğretiler dışında kararlarını alırken fazla müdahaleci olmadım, artıyı eksiyi sunup seçimi ona bıraktım hep. Sorumluluk sahibi olmasının yolunun kendi kararlarını vermesinden geçeceğine inandım hep. Ben ta ortaokuldayken kim bilir hangi derste öğrendiysem, "sorumluluk sahibi olmak demek, yaptıklarının sonuçlarına katlanmaktır," cümlesi vardı aklımda hep. Annesi de olsam, yapacaklarının en çok kendini bağlayacağını öğreterek, karar aşamalarına gelmeden önünü ardını görmesinin yollarını sunarak, kararlarında yalnız olmasını sağlamaya çalıştım hep. Bu sayede hem cesaret hem deneyim kazanmasını sağlamak, hatalı olsa da hatayı dikte ederek değil, yaşayarak öğrenmesini istedim hep. "Soba sıcak, dokunma!" demeyi ihmal etmeyerek ama illa ki dokunacaksa da, yanında yardıma hazır ama saygıyla bekledim hep.

Oğlum... İlk anneliğimin ilk öznesi... Deneyimsizliklerimin deneme tahtası... Hayatın bambaşka yönlerini ve bambaşka Müge'yi tanımama vesile olan anneliği ilk yaşadığım evladım...

Hayatındaki önemli bir basamakta tamamen kendi isteğiyle seçimini yaptı: O artık İstanbul'da okuyacak. Bir senedir zaten bunu istediğini bilerek geçti zaman. Masasına gömüldükçe vaktin yaklaştığını bildim ama uzaktı gene de hep. Mola verip yanımıza geldikçe, gözlerimle sevdim onu. "Belki de seneye evde olmayacak," diyerek, gitmeden özledim onu. Doyasıya doldurmak istedim; evdeki varlığını gözlerime, kokusunu burnuma, ellerini ellerime... Ya ders çalışıyordu, ya hava almak için çıkıyordu: "iyi de yeterince göremiyorum," diye telaş ettim hep. Ama asla "dayanamam, gitme, buralarda oku," demedim.

Önce puanı geldi. Sonra tercihlerini yaptı. On üç tercihin hepsini de İstanbul yazdı. Ama evvelki akşam sonucu gelene kadar bunların hiçbiri, ki hazırım sanıyordum, beni bu kadar vurmamıştı. Üzgün değilim. İstediğinin olmasından dolayı biz de, o da çok mutluyuz. Ama işte...

Çocuklar küçükken, büyümüş çocuklu anneler, "en güzel zamanları şimdi," derlerdi anlamazdım. Ben hiç tavuk anne olmadığım, "çocuklarım dizimin dibinde olsunlar," demediğim ve baskıyla diretmeye asla inanmadığım için, önlerini hep açık tuttum. Ama işte...


Onunla duyduğum gurur ve hayatına yön vermesine olan saygım, annelik duygularımın ve müstakbel özlemlerimin önünde. Bencilce davranıp, kendimi düşünerek, patolojik bir tutkuyla önünü kesecek değilim. Ona bu yaşına kadar öğrettiklerimizle güzel bir yolda ilerleyeceğine olan inancım da tam. Ama işte...

"Yuvadan uçma"nın birinci ayağı önümüzde hazır. O artık Makina Mühendisliği okuyacak. Çok sevdiği fizik ve matematikle haşır neşir olacağı bir hayat onu bekliyor.

(Amaaan zaten çok yemek seçer. "Onu mu pişirsem, bunu mu pişirsem"den kurtuluyorum. Oh be! Gitsin de görsün bakalım, yurt yemeği nasılmış. Şimdi artık istediği kadar hamburger, köfte, patates, makarna yiyebilir. Kabız olsun da görsün gününü. Ben de bundan sonra rahatça bol bol sebze pişiririm. Ayyy, ya sebze yememekten barsakları durursa/kurursa? Ya köftelerde at eti varsa? Ya sabahları uyuyakalır da derse geç kalırsa? Ya üşürse? Ya hasta olursa? Ya oda arkadaşı psikopat biri çıkarsa?)

Dur ben şu çocuğu bir vazgeçireyim...
Meselaaa... :))

37 yorum:

  1. :) Anne olmak çok özel bir duygu olmalı :(

    İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel evet, ama aynı zamanda annelik sürüngenlik :)))

      Sil
  2. tebrık ederım ne mutlu sıze
    bir seyler olmak bır yerlere gelmek için cabalayan evladınız var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun! Çabalamak zorundaydı, han hamam yok ona bırakacak.. kendi kurmak zorunda geleceğini... kaçarı yok.. :)

      Sil
  3. ah annelerr :)

    özellikle şu son paragraf.. parantez içindeki ifadeler. ne tatlısınız siz ne kutsalsınız.

    ben de yuvadan uçanlar listesindeyim..

    hiçbir şey ayrılığın tesellisi olamaz ama
    oğlunuzun getireceği başarılar da sizi bir o kadar mutlu edecek :)

    ve bilin ki bizler sizleri unutmuyoruz çantamızda kıyafetlerimiz kalbimizde de ailemiz.. öyle çıkıyoruz yola :)

    tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Önce tebriklerimi sunuyorum geleceğin makine mühendisine...
    Bu sayede seni İstanbul'da görürüz mdiye de seviniyorum...
    Önce yurt olur sonra eve çıkayım der, yemek tarifleri ister senden. Benim kızım da tam tersi İzmir seçmişti:))

    Sevgimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşeküür ederim Lale bacımmm!!
      Evet, bence de sıra aynen böyle gidecek :))
      İnşallah görüşürüz!!!! :)

      Sil
  5. Üniversite hayatında başarılar dilerim göz bebeğine.İnşallah birincilikle bitirmek nasip olur..
    Hayırlı bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin :) çok sağolun :) Güzel bayramlar olsunnn!!

      Sil
  6. geceni yarisini coktan gectiiiiii
    bloglari dolasirken rastgeldim......
    herhalde ilk ayrilis
    inanin bana istanbul cok yakin
    nerede oturdugunuzu bilemiyorum...
    ama turkiye icindesiniz
    bir kizim benden 19 yasindayken ayrildi...cok uzaklara gitti ama cokkkkkkk uzaklara
    kucuk kizim ise 13 yildir amerikada
    robertten mezun oldu..amerikaya unuversiteye gitti.okumaya o gidis
    evlendi.torunum var,ogretim gorevlisi su anda esiyle beraber
    ne olur uzulmeyin istanbula gittigine
    ne guzel kazanmis:)insallah mezun oldugu gunude gorun
    opuiyorum sizi hemde kocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşşş geldiniz!!! :)
      yazdıklarınızı okuyunca gözlerim yaşardı...
      Biz İzmir'deyiz, evet çok uzak değil.. hem de hiç değil.. Çok da ötmemem lazım :)
      yeter ki sağlık olsun... Allah evlatlarımızı bize bağışlasın :)

      Sil
  7. -Sebze yememekten bağırsak kurumuyor, elimde örneği var:)
    -At etli köfte iyi olur, yiyince hızlı koşar
    -Derse geç kalırsa kalsın, uykusunu alması daha mühim
    -Üşürse İzmir'e daha sık gelir
    -Hasta falan olmaz merak etme
    -Oda arkadaşı psikopat çıkmaz, sapıklık testi yapıp alıyorlarmış merak etme:)
    Mügem bacım, işin şakası bir yana önce yürekten kutluyorum, bu yıl ana-oğul sizin yılınız oldu, maşallah. Mezuniyetini de görün dilerim. Yuvadan uçan yavru kuşlar hep bir burukluk yaratır anne kuşların kalbinde, alışırsın ama hep özlersin. Ne yapalım sağlıklı ve mutlu olsunlar da nerede olurlarsa olsunlar deme zamanın senin de geldi. Herşey gönlünce olsun yakışıklı oğlunun, darısı güzel kızına. Kocaman kucaklıyorum. Bayramın kutlu olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bacım.. yıktın beni gülmekten :)))) yorumları okurken bir gözlerim doluyor, bir gülüyorum, pastörize oldum valla :D
      Güzel dileklerin için çooook teşekkür ederim :) <3

      Sil
  8. Müge'cim, ailemden üniversite için ayrıldığım günler geldi aklıma. Annem geldi bir de. Yolu açık olsun oğluşunun. Özlem çok olacak ama farklı şehir oğlun için iyi olacak inan ban. Tebrik ederim canım bu arada ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimcim ben ona burda ablalik yaparim hic merak etme sen:)
      Yazin o kadar guzel ki aglaya aglaya okudum buyuk ihtimalle ayni seyleri Nehir universiteye hele birde yurtdisina okumaya giderse hissedecegim ta derinden hissettirdin yine kalemine saglik.
      Iyi Bayramlar
      Sinem Ozbek Alatan

      Sil
    2. Sinem'cimmmmm........... canımsınnnn......

      Sil
    3. Özlem'cim sağ ol hayatım :) Bence de iyi olacak.. Başka şehirde okumasını da aklına sokan benim zaten ama annelik işte... öperim çok... :)

      Sil
  9. Başarılarını devamını dilerim. Burada bir anane olduğunu unutma Müge'cim, elimizden geldiğince göz kulak olmaya çalışırız.
    Sımsıcak sevgilerimle iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  10. Ah Nur Hanımcım, çok çok sağolun... Ne incesiniz! Bunu bilmek bile büyük rahatlık, çok teşekkür ederim :)
    Kocaman sevgiler ve öpücükler benden size... Güzel bayramlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  11. Allah kavuştursun :)
    Aileden uzakta okuması mantıklı bence, başının çaresine de bakar kendimden biliyorum sen hiç merak etme müge ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol canım :) Kesinlikle uzakta okumalı!! O da alışacak, ben de, tüm aile de... Bu ilk alışma sancıları sadece. Sanırım birkaç ay sürer bu, sonra inşallah her şey yolunda olursa, sorun kalmaz..

      Sil
  12. MERHABA OKURKEN BENİM GÖZLERİM DOLDU :(
    OĞLUNUZUN YOLU AÇIK OLSUN ! İYİ BAYRAMLAR DİLİYORUM SİZE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok sağ olun Nesrin Hanım...
      Ben de iyi bayramlar dilerim :)

      Sil
  13. yazdıkların geçmişte üniversitede okumak için başka şehirlere gidenleri ve onların ailelerini daha bir etkiledi sanırım..en azından bana unuttuğumu zannetiğim hüzünleri hatırlattı..kuvvetli kalem etkisi :)levent A.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hafif bir kaşıma etkisi yaptım sanırım... Ama bu, bir tek bana iyi geldi gibi; paylaşımın kuvvetli etkisi :)

      Sil
  14. resim de nasıl güzel. böyle duygulandım hafif, çekilmek istiyorum izninizle.

    YanıtlaSil
  15. çok çok tebrikler. ben de yurtta kaldım bir süre kuruduk hepimiz ama sonra sebze yemeklerine geri döndük birşekilde. hayat hamburger patatesle geçmiyor.
    ama ennn güzeli hayallerini gerçekleştirmesi için onu kısıtlamamanız!(babam puanım boğaziçi rehberlik'e yettiği halde sırf izmirde okuyayım diye allem etti kullem etti çıkarttırdı halen yanarım!)
    önünde uzun bir yol vardır. başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama eskiden bu işler böyleydi değil mi Nuray Hanım? :(( Şimdilerde pek engel olunmuyor ama olunsa da dinleyen pek olmuyor :))

      Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler... İyi ki yazmışım bu yazıyı, bu sayede bir sürü şey öğrendim!! :)

      Sil
  16. çok güzel bir yazı olmuş, tam da ulaşmış yerine..
    hayırlı uğurlu olsun, gözünüz aydın..
    en güzel bayram hediyesi olmuş bence, en bitterinden :)
    iyi olsun, mutlu olsun, sağlıklı olsun da varsın uzakta olsun..
    zaman onu size olgunlaştırıp, elinde bir diplomayla getirsin..
    annesinin kuzusunun gözü aydın, yolu açık olsun ..
    sevgiler,
    zeynep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gene boğazım düğümlendi...

      Sağ olun, ne güzel yazmışsınız... :)

      Sil
  17. darısı benim hımbılın başına, sen de üzülme bu kadar, o sana gelmediyse sen ona gidersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etme geçen seneye kadar benimki de hımbıldı :))

      Daha gitmedi zaten. Eylül ortasında gidecek. Hayırlısı bakalım...
      Ve inşallah Allah sana da bu günleri göstersin :)

      Sil
    2. aminnnnnnnn

      Sil
  18. Önce başarılar diliyorum ve bu daha bir şey değil gidince 3 ay mideye kramplar girene kadar ve burnunuz sızlayana kadar özlüyorsunuz diyorum.Eylül,ekim,kasım zor geçecek..! :)
    Tecrübeyle sabit.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm, sanırım şu an ilk kramp girdi bile :(((

      Sil

hadi söyleyin bi şeyler :)